Inspiracje

Produkcja odzieży reklamowej – czy metoda sitodruku jest opłacalna?

Działania promocyjne przedsiębiorstwa wcale nie muszą ograniczać się do kampanii prowadzonych przez social media. To oczywiście skuteczna metoda zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności marki, ale niejedyna z dostępnych. W przypadku lokalnego biznesu warto też zainwestować w standardowe materiały marketingowe np. koszulki i bluzy z nadrukiem. Takie gadżety reklamowe najczęściej są zadrukowywane metodą sitodruku. Zobacz, ile to kosztuje i na czym polega ta technologia drukarska.

Sitodruk a materiały promocyjne – co takiego?

Sitodruk jest techniką druku, która jest najczęściej stosowana w przypadku produkcji odzieży reklamowej. Zasada jest prosta: wybrana farba jest przeciskana przez sito pokryte specjalną emulsją blokującą przepływ substancji. Dzięki temu nadruk jest realizowany tylko w miejscach, które nie zostały zabezpieczone. Alternatywna metoda to taśma maskująca lub specjalny lakier, który pozwala na stworzenie wybranego szablonu na kartce papierowej.

Taką technikę można wykorzystać do zadrukowywania powierzchni: tkanin, tworzyw sztucznych, papieru i szkła. Niemniej jednak to właśnie podczas produkcji odzieży reklamowej sitodruk jest najchętniej wykorzystywaną metodą.

Dlaczego warto wykorzystać sitodruk do produkcji koszulek reklamowych?

Sitodruk metoda wydruku wywodząca się z Japonii. W praktyce tę technikę stosuje się już od XVII wieku – wtedy do ozdabiania japońskich kimon. Obecnie Drukarnia Online stosuje sitodruk m.in. do wytwarzania odzieży reklamowej. Popularność tej techniki wynika z kilku cech charakterystycznych, a mianowicie:

  • odporność na oddziaływanie czynników zewnętrznych,
  • wysoka wytrzymałość np. na ścieranie,
  • brak ryzyka blaknięcia lub uszkodzenia struktury materiału podczas ekspozycji na promieni UV,
  • praktycznie nieograniczone możliwości tworzenia kompozycji kolorystycznych.

Warto też dodać, że złożenie zamówienia na odzież reklamową z wykorzystaniem techniki sitodruku jest opłacalne szczególnie wtedy, kiedy nakład koszulek, bluz lub innych materiałów jest większy tzw. nawet kilkaset sztuk.

Więcej o samej technice oraz praktycznym zastosowaniu sitodruku możesz przeczytać we wpisie blogowym: https://www.drukarniaonline.pl/page/sitodruk-zastosowanie-wlasciwosci. To przydatne informacje, które pomogą Ci ocenić, czy warto zdecydować się na sitodruk przy produkcji odzieży reklamowej.

Jak przebiega nadruk grafiki na koszulkach? Sitodruk w praktyce

Proces nakładania grafiki na koszulki lub inną odzież reklamową metodą sitodruku składa się z 5 kroków.

  1. Stworzenie projektu.
  2. Przygotowanie siatki do sitodruku.
  3. Dopasowanie szablonu do odzieży.
  4. Naniesienie farby na szablon i materiał.
  5. Suszenie zadrukowanych powierzchni.

Cała procedura drukowania odzieży reklamowej jest w pełni zautomatyzowana. Nawet proces suszenia odbywa się z użyciem suszarek. To gwarancja, że odzież reklamowa będzie wysokiej jakości i nie ulegnie zniszczeniu przez długi czas.

 

Artykuł sponsorowany

Możesz również polubić…

0 komentarzy

  1. nigdy nie wiedziałem co to ten sitodruk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *